וורדפרס

אתר וורדפרס – יתרונות

כשמדובר בבניית אתר מקצועי, העלות היא לעתים קרובות דאגה גדולה. למרבה המזל, וורדפרס מציעה פתרון חסכוני המאפשר ליצור אתר מהמם מבלי לשבור את הכיס. בניגוד

קרא עוד »

בניית דפי נחיתה בוורדפרס

בתחום הדיגיטלי שבו רושם ראשוני הוא הכל, אמנות היצירה של דפי נחיתה שובי לב הפכה למיומנות עליונה עבור עסקים ואנשים פרטיים כאחד. דמיינו את זה:

קרא עוד »
בניית אתרי וורדפרס

בניית אתר מסחר אי-קומרס

בניית אתר מסחר אי-קומרס

בעידן שבו היקפי הקניות באינטרנט נמצאים במגמת עלייה משמעותית, ובענפים מסוימים אפילו דרמטית, אתר מסחר (E-Commerce) הוא נכס של ממש לכל עסק.

בניית אתרי מסחר מומלצת גם לעסקים עם סניפים פיזיים וגם ליזמים שרוצים ליהנות מנגישות מרבית לקהל היעד שלהם בלי ההוצאות הגבוהות מאוד של תחזוקת חנות. המלצה נוספת היא להקדיש מחשבה ותשומת לב למספר דגשים חשובים במסגרת בניית חנות אלקטרונית – בהתאם לפירוט בעמוד זה.

נראות מיטבית וביצועים מרשימים גם בסמארטפונים

חלק גדול מהרכישות ברשת מבוצע דרך הסמארטפונים ההולכים ומשתכללים. בהתאם אתר מסחר שלא מותאם באופן מושלם למובייל לא יוכל למצות את הפוטנציאל העסקי, גם כשהוא מציע מוצרים איכותיים במיוחד. חשוב להדגיש שלא רק הגולשים נרתעים מאתרים שמוצגים במסך הקטן יחסית של הסלולרי באופן מעוות: גם גוגל מייחסת חשיבות רבה מאוד לפרמטר הידידותיות למובייל, ולכן זהו דגש קריטי.

בנוסף לנראות המיטבית, גם זמן הטעינה של האתר בסמארטפונים הוא פרמטר קריטי. אתר מסחר שנבנה נכון יעלה במהירות גם כשיש בו מגוון רחב של פריטים ולצידם תכנים מסוגים שונים.

ניווט פשוט

דגש חשוב שני בתכנון אתרי מסחר הוא חלוקה מדויקת של כל המוצרים לקטגוריות, כך שהניווט בחנות האלקטרונית יהיה פשוט ואינטואיטיבי. בדיוק כפי שבחנות פיזית פריטים נסתרים מהעין עלולים שלא להימכר, גם באתרי האי-קומרס חשוב להבטיח הגעה מהירה לכל מוצר בלי צורך בהקלקות רבות מדי.

פעולה זו של יצירת היררכיה באתר מחייבת דיוק ואיזון עדין: קטגוריות רבות מדי מבלבלות את הגולשים ומצד שני מספר קטן של קטגוריות מקשה על התמקדות בפריטים הספציפיים שאותם מחפשים. גם כשמוצר מופיע בדפים שונים, בגלל שהוא שייך למספר קטגוריות, חוויית המשתמש נפגמת, ועוד טיפ יקר ערך הוא להבליט את הקטגוריות הפופולריות ביותר כדי להקל על כל מי שמגיע או מגיעה לאתר.

אגב, גם גוגל זקוקה לעזרה כדי להבין באופן מיטבי את מבנה האתר – ולשם כך יש לבנות מפת אתר XML.

תוכן בעל ערך מוסף אמיתי לקונים ולמתעניינים

חנות אלקטרונית שיש בה רק מוצרים עלולה להפגין ביצועים בינוניים. הוספת תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים, בין אם מדובר בלקוחות ובין אם מי ש"רק" מתעניין במוצר כזה או אחר, יכולה לשדרג מאוד גם את נפח התנועה לאתר וגם את הדירוג בגוגל.

אילו תכנים מתאימים לאתרי מסחר? מדריכים מפורטים הם אופציה אחת טובה במיוחד, כשחשוב שהם יהיו עדכניים ואמינים. כמו כן ניתן "לנצל" את המדריכים לטובת קישורים פנימיים אל עמודי אתרים או קטגוריות רלוונטיות. טיפים לשימוש במוצרים המוצעים בחנות הם עוד דוגמה לתוכן בעל ערך וכזה שימשוך אל האתר קונים פוטנציאליים. עוד רעיונות: סקירת מוצרים חדשים, כתבות על טרנדים לוהטים בתחום ופוסטים עם מחקרים רלוונטיים כולל התייחסות של אנשי המקצוע בעסק.

בנוסף חובה ליצור דף מושקע לכל מוצר: תמונה או תמונות ובמידת הצורך גם וידאו, המלצות של לקוחות, דירוגים ותיאור. לגבי התיאור, מומלץ לא להסתפק בתיאור דל, וכמובן לא משוכפל, אלא ליצור טקסט ייחודי – גם כדי להרשים את גוגל וגם כדי שהגולשים ישתכנעו שמדובר בחנות איכותית יותר מהמתחרות שלה.

בכל עמוד קטגוריות כדאי גם כן להוסיף טקסט, אפילו קצר יחסית. כשממקמים את התוכן מעל למוצרים שבקטגוריה, גוגל מייחסת לו משקל רב, ולכן הדף עשוי לזכות בציון גבוה יותר. מצד שני, המוצרים עצמם נדחקים מעט מטה – כך שבכל עמוד נדרשת החלטה ספציפית מה חשוב יותר.

הופעה משכנעת בדפי תוצאות החיפוש בגוגל

נפח התנועה לאתר מסחר אלקטרוני מושפע מ-2 מרכיבים: הדירוג בגוגל וההופעה בדף תוצאות החיפוש. קידום אורגני בגוגל הוא תהליך מורכב, אבל עוד לפניו כדאי להקפיד על תגיות מתאימות לכל עמוד ועמוד באתר. התגיות הן הכותרת שתופיע בדף תוצאות החיפוש והתיאור הקצר שמתחתיה. ניסוחים חדים, מקוריים ומניעים לפעולה מתבלטים מיד לעין ועשויים למשוך לאתר לקוחות פוטנציאליים רבים.

אבטחת מידע ואמינות

אמנם רוב בני האדם כבר התרגלו להקליד פרטי אשראי באתרים מכל הסוגים, ועושים זאת בלי לחשוש יותר מדי, אבל גם כך חשוב מאוד להתייחס במלוא הרצינות לנושא אבטחת המידע וגם לדרכים השונות שבהן ניתן להגביר את האמינות בעיני הגולשים.

את אבטחת המידע הרגיש חובה לבסס על הפרוטוקולים המתקדמים ביותר. הבלטת הנושא והצגת תעודת האבטחה הן צעדים בוני אמון מול הלקוחות. גם פרטי יצירת קשר בולטים – טלפון, כתובת מייל, כתובת פיזית אם ישנה – תורמות לאמון הדרוש, וכדאי גם להציג את האנשים שמאחורי האתר והעסק, כולל תמונה. המלצה נוספת היא לאפשר לרוכשים למסור פרטי אשראי בטלפון במקום להקליד אותם באתר.

אילו מערכות מומלצות לבניית אתרי מסחר?

* וורדפרס (WordPress) – מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר באופן כללי, עם נתח שוק של יותר מ-60% (ובסך הכל שליש מכלל אתרי האינטרנט). גם כשהמטרה היא בניית אתר מסחר באות לידי ביטוי כל האיכויות החיוביות של וורדפרס, ובהן נוחות התחזוקה של האתר (בכל פעם שרוצים להוסיף מוצר, לעדכן מחיר, להעלות מדריך חדש וכו'), הגמישות הרבה גם בהיבט של העיצוב וגם בהיבט של המבנה, התוספים שמאפשרים להעשיר את החנות והתוצאות הטובות של אתרי וורדפרס כשמקדמים אותם בגוגל.

* ג'ומלה (Joomla) – היתרון העיקרי של מערכת זו הוא רמת האבטחה שלה, שנחשבת לגבוהה במיוחד (וורדפרס, בגלל הפופולריות הרבה שלה, מושכת אליה גם האקרים רבים והמאבק בהם מחייב בקיאות מסוימת והשקעת תשומת לב בתחזוקת האתר). 

* וויקס (Wix) – חברה ישראלית שהפכה לשחקנית מוערכת בשוק מערכות ניהול התוכן. הממשק של וויקס הוא אחד הנוחים ביותר לשימוש, ומבוסס על מנגנון Drag&Drop קל להבנה (אגב, גם בוורדפרס ניתן לבנות אתרים בדרך זו, באמצעות תוסף בשם אלמנטור). החיסרון הבולט של אתרי וויקס הוא הקושי לקדם אותם (אם כי החברה מודעת לכך, ופועלת על-מנת לשפר את הביצועים בתחום חשוב זה).

* מג'נטו (Magento) – מערכת שמתאימה מאוד לבניית חנויות וירטואליות ובפרט את אלה הגדולים והמורכבים. יחד עם זאת מדובר במערכת שלא כל אנשי המקצוע יודעים להשתמש בה, ובנוסף האתר עלול להיות איטי.

* פרסטה שופ (Presta Shop) – מערכת קוד פתוח ייעודית למסחר אלקטרוני. היא יציבה, חזקה, לא זקוקה למשאבים רבים, כוללת שלל תבניות ורכיבים והממשק שלה ידידותי. החיסרון: קידום בגוגל מחייב שימוש בתוספים ספציפיים ויקרים יחסית.

בכל מקרה חשוב לפנות לחברה שכבר צברה ניסיון בתחום ה-E-Commerce ובבניית חנויות אלקטרוניות איכותיות ומצליחות.

אולי יעניין אותך גם…

תוכן עניינים

התקדמו לאתר וורדפרס

אתר תדמית 3000₪ בלבד!

דילוג לתוכן